Cum se adapteaza cei mici la ora de iarna

Cum se adapteaza cei mici la ora de iarna
Echipa Mamicilor

Suntem mamicile noii generatii care credem in puterea noastra de a face o lume mai buna impreuna cu piticii nostri.

Trecerea de la ora de vara la cea de iarna le da de furca mai ales celor mici. Iata cateva trucuri pentru ca tu si puiul tau sa aveti somn bun.

Trecerea la ora de iarna tocmai ce a avut loc weekendul trecut si a adus tot mai multa bucurie in randul tuturor pentru ca pot beneficia de o ora extra la somn. Insa, ca parinte, nu iti poti permite acest lux. Ceasul biologic al bebelusului, cel responsabil cu orele de somn, nu se va schimba o data cu cel din perete. In timp ce adultii pot procesa schimbarea de ora si profita de inca o ora in plus de somn, cei mici nu o pot face. Unii copii se adapteaza usor la aceasta schimbare, corpurile lor se sincronizeaza in mod natural la ora de iarna, dar majoritatea au nevoie de ajutor pentru a le face tranzitia mai usoara.

Aceasta schimbare vine cu provocari atat pentru cei mici, cat si pentru parinti. Nu aduce avantaje majore bebelusilor, ei neputand sa profite de o ora de somn in plus, se trezesc mai devreme decat de obicei, somnul de dupa-amiaza va fi afectat, precum si ora lor de culcare. In aceeasi masura, trecerea la ora, ceea ce inseamna mai putina lumina naturala, poate afecta nivelul de atentie, apetitul pentru mancare si starea generala de spirit a celor mici, facandu-i sa se simta fara energie.

Iata 4 trucuri care te vor ajuta sa-i facilitezi celui mic tranzitia la ora de iarna:

  1. Trecere in pasi de bebelusi

    Chiar si o singura ora poate afecta ritmul circadian la bebelusi, asa ca, schimbarea se va face treptat. Daca in mod normal ora de culcare era la ora 7, incerca sa o muti cu 15 minute mai tarziu, adica la 7:15. Apoi in ziua urmatoare, mai adauga inca 15 minute, pana cand se va obisnui cu schimbarea. Ii va lua cam o saptamana sa se obisnuiasca si sa o transforme in obisnuinta.

    Bebelus dormind cu suzeta in gura

  2. Adapteaza treptat orele de masa

    Schimbarea programului de somn aduce cu ea modificari si la programul de masa. Daca este posibil, adapteaza treptate orele de masa, in functie de orele de somn.

  3. Expune-l la cat mai multa lumina naturala

    Trecand la ora de iarna, inseamna ca in jurul orei 5 nu mai avem parte de lumina soarelui, fapt care il poate face pe bebelus sa se simta fara energie. Aerul rece de dimineata si lumina din timpul zilei il vor ajuta sa isi reseteze ceasul biologic intern.

    Mama in pat se joaca cu bebelusul

  4. Pregateste-i corespunzator spatiul de dormit

    Lumina de dimineata care intra in camera poate trezi bebelusul mai devreme decat era obisnuit sa o faca. Dar adaptarea mediului in care doarme poate ajuta la prevenirea acestui mediu. Foloseste draperiile pentru a pastra camera usor intunecata si pentru a o izola de zgomotele care il pot trezi sau speria pe cel mic.

Cu toate aceste schimbari care apar, nu uita sa ai grija de tine! Multi parinti se simt obositi si sensibili, o data cu trecerea la ora de iarna, asa ca fa-ti timp sa te odihnesti cat ai nevoie, astfel incat sa nu devii prea iritabila cu micutul tau. Si, nu uita: aceste efecte sunt de scurta durata, intr-o saptamana, doua, totul ar trebui sa revina la normal.