Exercitii zilnice pentru bebe

Exercitii zilnice pentru bebe
Echipa Mamicilor

Suntem mamicile noii generatii care credem in puterea noastra de a face o lume mai buna impreuna cu piticii nostri.

Poti incepe sa faci exercitii cu cel mic inca din primele 4 luni. Descopera cum sa faci miscare cu piticul tau de pana in 2 ani, in fiecare zi.

Fiecare mamica isi doreste un bebelus vesel si activ, care sa vrea sa exploreze lumea din jur cu ochisori senini si mult entuziasm. Astepti cu sufletul la gura primii pasi, apoi prima topaiala, primul mers pe bicicleta si tot asa. Este foarte important sa ii dezvolti dorinta de a face miscare de cat mai devreme, cand da semne ca ar vrea sa se miste mai mult. Inca de la primele 4 luni poti incepe sa faci exercitii simple de gimnastica impreuna cu piticul, activitate ce o sa-l ajute sa isi dezvolte cat mai repede mersul. Asadar, noi am identificat cateva exercitii simple de incercat acasa.

Exercitii pentru picioruse

Pentru a-i dezvolta mobilitatea la nivelul picioruselor poti face cu el cateva serii de exercitii simple. Unul dintre ele presupune intinderea bebelusului pe spate, cu picioarele intinse. Prinde-i fiecare talpa si misca piciorusul inainte si inapoi ca si cum ar pedala, cu miscari de rotatie din cand in cand.

Exercitii pentru picioruse

Exercitii pentru manute

Aseaza micutul pe spate, intinde-i manutele, prinde-le si misca-i-le pe langa corp. Apoi fa miscari lente in sus, in jos, in lateral, peste burtica, deasupra capului si circular. Acest exercitiu il va ajuta pe bebelus sa isi dezvolte mobilitatea bratelor. Tine minte ca musculatura manutelor bebelusului poate fi lucrata zilnic, prin cateva miscari simple si deloc solicitante.

Exercitii pentru manute

Exercitii pentru gat, spate si abdomen

Acest exercitiu este bun pentru bebelusi odata ce-au atins varsta de 6 luni.

Aseaza-l pe bebe pe spate si stai la baza picioarelor lui. Prinde-i manutele dar nu le ridica, asteapta sa incerce el sa se ridice folosindu-se de sprijinul tau. Se va ridica intai in fundulet si apoi va incerca sa se ridice in picioare. Lasa-l pe el sa traga de mainile sau degetele tale pentru a se ridica, deoarece acest exercitiu ajuta la fortifierea musculaturii gatului, spatelui si chiar abdomenului.

Aceleasi zone sunt lucrate si atunci cand tii micutul pe burtica si il incurajezi sa ridice capul, sa se impinga in manute si sa se ridice in fundulet sau sa se rostogoleasca.


<h2>Exercitii pentru gat, spate si abdomen

Cursa cu obstacole

Atunci cand incepe sa mearga de-a busilea, il poti antrena pe micut ceva mai mult punandu-i obstacole usoare in cale. Poti aseza pernele pe care le aveti in casa si il poti incuraja sa se urce pe ele. Incurajeaza fiecare pas pe care micutul tau il face si felicita-l batand din palme cand reuseste. Dai apoi pauze in care radeti impreuna si pupa-l pe frunte.

Cursa cu obstacole

Exercitii pentru mers

A inceput sa mearga de-a busilea dar vrei sa incepi sa il inveti sa mearga in picioare. E simplu. Trebuie sa il pui pe bebe sa stea in fundulet si sa il prizi de la subrat si sa il ridici usor, foarte lent, in asa fel incat sa inceapa sa se sprijine singurel pe picioruse.

Exercitii pentru mers

Desi la prima vedere nu par exercitii foarte importante, ele sunt extrem de eficiente pentru dezvoltarea musculaturii manutelor si capatarea flexibilitatii in miscarea articulatiilor copilasului tau.